אין שום כבוד או נימוס כלפי לקוח כשאנשים עובדים בעמידה 9 שעות כדי לשרת אותו

23 ביוני, 2010
האזינו:
שלי בראיון ליעל דן בגל"צ, בעקבות פסיקת בית הדין לעבודה למתן פיצויים של 100,000 שקלים לקובי זואילי, עובד לשעבר במכון הכושר 'שייפ' שאולץ לעבוד בעמידה:

"חוק הזכות לעבודה בישיבה מיועד לכל עובד שכל או חלקים מעבודתו מיועדים לעבודה בישיבה, והוא קלאסי לעובדים נותני שירות... אפילו אם העבודה מחייבת עמידה, חייב להיות כיסא במקום, כדי למשל שאם אין לקוחות הוא יוכל לשבת. אבל חשוב לי להתייחס לעניין של כבוד ונימוס כלפי הלקוח. אני מרגישה חוסר כבוד והשפלה כשאנשים עובדים 9 שעות במשמרת כדי לשרת אותי. אין שום כבוד ואין שום נימוס בלדעת שאדם שעומד מולך עומד על הרגליים בצורה סיזיפית כמו עֶבֶד משמרת שלמה, כשהוא יכול לתת לך את אותו שירות בישיבה. 
 
...
 
החוק מגן מפני פיטורים על רקע כזה, אבל חייבים להבין שכל תלונה של עובד, גם על הפרת חוקי עבודה מאוד פשוטים, עובדים פוחדים להתלונן נגד המעסיקים שלהם כי הם פוחדים להתפטר. אנחנו פועלים בעולם מאוד אכזרי ומאוד קשה, ולכן התפקיד שלי כמחוקקת הוא להפוך את התביעה ליותר קלה לעובד עצמו. כאן, בתוך הפסיקה יש התייחסות לסעיף חדשני לגמרי שנקרא 'פיצויים לדוגמא'. זה אומר שאתה יכול לקבל פיצויים בלי להוכיח שיצאו לך דליות ברגליים כי עמדת, אלא מספיק שלא נתנו לך כיסא ותקבל פיצויים לדוגמא של 20,000 שקלים, ואפשר להגיע גם עד 200,000 שקלים.
 
אני רוצה לברך את קובי, כל הכבוד על המסע המפרך הזה שהוא עבר... הכי חשוב שזה יהווה לקח וישמש תמרור אזהרה למעסיקים שמעסיקים את העובדים שלהם בתנאים פוגעניים."
--
 
האזינו לראיון: